5 Ocak 2015 Pazartesi

Forex kartonu ilk deneme...

Foreks (Dekota) : Foreks yani bilinen ismi ile dekota. 2mm kalınlıkta başlayıp 20 mm kadar ebatları rahatlıkla bulunabilen, tabakalar halinde olan bir reklam malzemesidir. PVC esaslı bir malzemedir. El ile kolaylıkla işlenebilmektedir. Ancak, kalınlık 5 mm. ve üzerinde kesim işi zorlaşmaktadır. Reklam işi ile uğraşan işyerlerinden temin edilebilir. Ben reklamcılardan parça halinde temin ettim. Yapacağınız ölçüye göre artık parçalarda işinizi görebilir.

Öncelikle yapmaya çalıştığım projeyi forex kartonun üzerine çizdim. Çizerken hafif bir baskı uygulanması yeterli geliyor. Forex üzerinde iz yapıyor. Printer'dan çıktı alarak direkt forex kartonun üzerinede çizebilirsiniz.



Hobi için satılan maket bıçağı ile kapı çerçevesini kesmeye başladım. Metal bir cetvel almanız önemli. Maket bıçakları tahta veya plastik cetvelleri kesebiliyor ve ince işçilik gerektiren kesimlerde sorun ortaya çıkabiliyor.




Sonraki aşamada tuğlaların bulunacağı bölümlere baskı uygulayarak duvar ile aralarında bir kot farkı oluşturmaya çalıştım. Sonra ucu sivreltilmiş bir cımbız ile tuğlaların derz aralarını şekillendirdim.



Boyama işlemine başladım. Boyama için plastik maket yaparken kullanmış olduğum, Vallejo fırça için akrilik ve likit boyalardan kullandım. Ancak tüpte satılan biraz daha koyu akrilik boyaların mimari modellerde daha iyi sonuç vereceği kanısındayım. İşin gerçeği ne kadar iyi bir model ortaya çıkarsanızda, işin büyük bir kısmı boyamadan geçiyor. Gerçekçilik hissini katan boyama. Tabiki bunlar sadece benim görüşlerim, bende öğrenmeye çalışıyorum. Ancak, bu işi ehli insanlardan duyduklarımda bu görüşlerimi destekliyor.




Ufak tefek eklemelerden ve projeyi biraz kirlettikten sonraki hali.





Sonuç: İlk deneme için çok kötü bir çalışma değil bence. Ancak gerçekçilik hissi yok. burada kullanılan malzeme sadece forex kartonu. Yandaki yağmur borusu bakır tel. Bakalım çalışmalar bizi nereye götürecek?



2 yorum:

  1. Merhaba. Ben de minyatur isiyle ugrasmak istiyorum. Ama bulundugum yer itibariyle maalesef forex karton yok. Nette de fiytlar cok pahalima geldi. Ailemden bu kdr para isteyemem. Acaba siz fiyatini bana yazsaniz, konussak?
    Mail: cennetim_benim6891@hotmail.com

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar ilginiz için teşekkürler. Mail yoluyla size dönüş yaptım. Forex kartona ihtiyaç yok. Sert ve kullanımı zor bir malzeme. En iyisi yapı marketlerde bulunan ve ismi foamboard olan malzeme. Örnek bir link göstereyim size tüm yapı marketlerde genellikle var. http://www.koctas.com.tr/izocam-duz-foamboard/63-264/ Onun haricinde ağaç aksamı için tahta kaşıklar vs... boya için ise çok pahalı olmayan su bazlı tüp boyalardan ve kirletme içinde kuru pastel boyalardan alabilirsiniz. Yapım aşamalarında da elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Başarılar :)

    YanıtlaSil